Чи може бути столиця "молодшого брата" матір'ю міст руських?
Ты здесь пройдешь,
Холодный камень тронешь,
Одетый страшной тайною веков.
А. Блок
Відомі суперечки проте, хто, коли і як заснував Київ. Цим суперечкам, переконані, не буде кінця, бо мова йде про цілком особливе, історично багатофункціональне, "вічне" місто, подібне до Єрусалима, Рима чи Лхаси.
У суперечках про заснування Києва простежується все та ж лінія боротьби між "північними" і "південними", яка існує і в суперечках про Русь взагалі - заснування її держави, назву, перших князів тощо. І це природно: проблема Києва невіддільна від проблеми Русі-України.
Коли ми говоримо, коли і як заснований Київ, треба додавати: у якій якості?
- У якості одного з поселень на землі? Відомо, що поселення на місці нинішнього Києва були ще 20 тисяч років тому, у допотопний період.
- У якості "стартового майданчика" архаїчних аріїв? Тоді це було в 5508 р. до н.е. - у рік "створення світу", коли праотець аріїв Рама почав свої проповіді на берегах Борисфену.
- У якості столиці древньої Аратти - Оратанії? Це було в кінці III тисячоліття до н.е., коли на землі Трипілля прийшли зі Сходу, з загиблої Ар'я-варти, арії - залишки "дітей Сонця і Степового Вітру".
- У якості столиці Сарматії? У кінці І тисячоліття до н.е. Про це говорять і античні джерела. Так, Клавдій Птолемей (II ст. н.е.) пише: "Столиця Сарматії Метрополія знаходиться на Дніпрі. Недалеко від неї Амадока і Азагарій" .
- У якості одного з центрів християнського світу? У 55 р.н.е., коли Перший апостол Христа Андрій прийшов сюди і спорудив на Київських горах Хрест.
- У якості столиці Великої Гунії - величезної імперії всіх часів? У 20-х рр. IV ст., при батькові Аттіли - цареві Мундіусі.
- У якості духовного і в певній мірі політичного центру іудейства? У VII ст., коли Київ став Гаонатом (духовною академією іудаїзму) і хозари тимчасово встановили над ним свою гегемонію (Київ намагалися навіть перейменувати в Ціон, тобто на єврейський лад, але не вийшло: повстали руські князі).
- Столицею держави Київська Русь? У IX ст. при Олегові Віщому, який розгромив хозарів.
- Матір'ю міст руських? Починаючи з X ст., коли стала ви никати велика імперія з центром у Києві, що охопила практично всю Східну Європу.
І всі ці дати суттєві. Але найсуттєвіша з позицій духовної історії - дата 55 р.н.е., коли Андрій Первозваний хрестом позначив центр біблійного народу Тубал (галілеян, які прийшли з батьківщини Ісуса, - найближчих предків українців). ! не просто позначив, а провістив цьому місцю велике майбутнє центру християнського світу (Відповідна проповідь Андрія Первозваного широко подається н літературі, і ми не будемо її повторювати)
З початком нашої ери Київ шість разів згорав і руйнувався дощенту. Хто його тільки не громив! Готи, печеніги, половці, "свої" суздальці, монголи, татари-кримчаки, а якщо брати його святині, то треба додати сюди ще й більшовиків. Але живий Київ!
Бурхливий розвиток Києва мав місце при Аттілі (433 - 458 рр.). Сподвижником і наставником Аттіли був руськолуньський князь Кий - друга особа в державі, фактичний управитель його столиці. З діяльністю Кия - справжнього патріота землі русичів - безпосередньо пов'язане формування адміністративного центру Великої Гунії - загальнослов’янського політичного формування. Після смерті Аттіли і Кия багато десятиріч Київ залишався в руках племені руськолунів (інша назва - роксолани). їхні князі - нащадки Кия - Лебедян, Веренез, Велик, Сережень послідовно правили Києвом і навколишніми землями. Українці - це п'ятий ступінь у генеалогії великого древнього народу, який пройшов етапи кимрів. скіфів, сарматів, білих гунів, слов'ян (рош).
Зараз багато пишуть і говорять про російський і український народи, як про старшого і молодшого братів. Але ми Хочемо запитати: як це може бути-столиця "молодшого брата" матір'ю міст "старшого брата"?
На титульну сторінку